Vård före upprustning!
Mer personal och bättre arbetsmiljö i vården är en investering i människors liv och hälsa. I stället för fortsatt militär upprustning vill vi använda resurserna där de gör verklig nytta, till fler anställda, rimligare arbetsvillkor och en vård som orkar bära hela samhället. Man ska inte bli sjuk av att jobba i vården.